Ο Βρετανός μυθιστοριογράφος Γκράχαμ Γκρην, γεννημένος στο Μπέρχαμστεντ το 1904, είναι ευρέως γνωστός για τα θρίλερ αγωνίας του, όπως «Το υπουργείο του τρόμου» (1943), «Ο άνθρωπός μας στην Αβάνα» (1958) και «Ο Τρίτος Άνθρωπος» (1949), το οποίο γράφτηκε ως συνοδευτικό για την ομώνυμη ταινία του Κάρολ Ριντ, βασισμένη σε δικό του σενάριο, με πρωταγωνιστές τον Τζόζεφ Κότεν και τον Όρσον Γουέλς. Έχοντας ζήσει μια γεμάτη από εμπειρίες ζωή, ο Γκρην άντλησε πολλά από τα θέματα των μυθιστορημάτων του από τη δική του βιογραφία. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του βιβλίου, «Η καρδιά των πραγμάτων» (1948), που βασίστηκε στις εμπειρίες του ως απεσταλμένος της βρετανικής υπηρεσίας πληροφοριών στη Σιέρα Λεόνε, στην Αφρική.

Έχοντας βαπτιστεί Καθολικός Χριστιανός ως ενήλικας το 1926 (χάρη στη μέλλουσα γυναίκα του, Βίβιεν Ντέιρελ-Μπράουνινγκ), ο Γκρην, αν και υποστήριζε πως η πίστη του στο Θεό ήταν λιγοστή, διαχώριζε τα έργα του σε «σοβαρά» (με θρησκευτικό, δηλαδή, μήνυμα) και «ψυχαγωγικά» (τα θρίλερ αγωνίας και μυστηρίου που τον έκαναν αρχικά διάσημο). Σε οτιδήποτε κι αν έγραφε, πάντως, η κατήχηση της Καθολικής Εκκλησίας έβγαινε πάντα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, στην επιφάνεια. Τα λεγόμενα «καθολικά» μυθιστορήματά του είναι τέσσερα, ξεκινώντας με το «Μπράιτον Ροκ» (1938), συνεχίζοντας με το «Η δύναμη και η δόξα» (1940) και το «Η καρδιά των πραγμάτων» και τελειώνοντας με το «Τέλος Μιας Σχέσης» (1951).

Γράφει ο Γιώργος Δήμος

Το εξώφυλλο του βιβλίου από τις εκδόσεις Penguin. Πηγή εικόνας: philosophyofscienceportal.blogspot.com

Τα «καθολικά» έργα του Γκρην έχουν όλα ημι-αυτοβιογραφικό χαρακτήρα, κυρίως επειδή ο συγγραφέας έμοιαζε σε όλη του τη ζωή να «παλεύει με τον Θεό». Το «Τέλος Μιας Σχέσης» πραγματεύεται την ιστορία μιας παράνομης σχέσης στο Λονδίνο, μεταξύ ενός συγγραφέα (Μόρις Μπέντριξ) και της γυναίκας του καλύτερου φίλου του (Σάρα Μάιλς), η οποία αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και τελείωσε ξαφνικά λίγο μετά το τέλος των βομβαρδισμών. Ο Μόρις και η Σάρα υπήρξαν παράφορα ερωτευμένοι και ο γάμος της με τον Χένρι δεν στάθηκε ούτε στο ελάχιστο εμπόδιο στη σχέση τους, αφού στη ουσία δεν τους συνέδεαν πια ερωτικοί δεσμοί.

Ο Γκρην διαλέγει να ξεκινήσει την ιστορία από το τέλος της σχέσης του Μόρις και της Σάρα, όταν εκείνη του έχει ζητήσει ξαφνικά να χωρίσουν και αρχίζει να τον αποφεύγει, φυτεύοντας έτσι το σπόρο της ζήλιας στο μυαλό του και κάνοντάς τον να νομίζει πως τον έχει παρατήσει για κάποιον άλλο.

Διαβάστε τη συνέχεια στο ArtViews.gr