Ο εικαστικός Χανς Ρούντολφ Γκίγκερ γεννήθηκε στο Κουρ της Ελβετίας το 1940 και απεβίωσε στη Ζυρίχη το 2014. Το «βιομηχανικό» του έργο, αποτελούμενο από παράξενες και εξαιρετικά λεπτομερείς φουτουριστικές μηχανές που μοιάζουν οργανικές και είναι συνήθως ζωγραφισμένες με αερογράφο, τον έκαναν παγκοσμίως γνωστό, ειδικά όταν «παντρεύτηκαν» με το δυστοπικό όραμα για το μέλλον του σκηνοθέτη Ρίντλεϊ Σκοτ, στην ταινία «Alien» (1979).
Γράφει ο Γιώργος Δήμος
Ο Γκίγκερ χρησιμοποίησε, εκτός από αερογράφο, παστέλ, μελάνι και μαρκαδόρους και πέρα από τη δουλειά του για την επιτυχημένη σειρά ταινιών «Alien» ή το ανολοκλήρωτο φιλόδοξο πρότζεκτ του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι να μεταφέρει το βιβλίο «Dune», του Φρανκ Χέρμπερτ, στη μεγάλη οθόνη, ο καλλιτέχνης σχεδίασε διάσημα εξώφυλλα δίσκων και ίδρυσε το Μουσείο H.R. Giger, στο Γκρυγιέρ.
Ο πατέρας του Γκίγκερ, που ήταν φαρμακοποιός, θέλησε να σπρώξει τον γιο του προς την ίδια επαγγελματική κατεύθυνση, ενώ έβλεπε τα καλλιτεχνικά ως ένα κλάδο «χωρίς ψωμί». Ο Γκίγκερ είχε βέβαια πολύ διαφορετική κλίση και έτσι σπούδασε αρχιτεκτονική και βιομηχανικό σχέδιο και στη συνέχεια άρχισε να σχεδιάζει poster και να τα πουλάει. Μερικά από τα poster που δημιούργησε κατά τη δεκαετία του 1960 είναι διάσημα σήμερα και μπορεί κανείς να βρει σε αυτά την γνωστή θεματολογία του Γκίγκερ, από τόσο νωρίς στην καριέρα του.
Μια εξέλιξη αυτής της δουλειάς του ήταν και τα σχέδια για το «Alien», τα οποία βασίστηκαν στην αγάπη του για το έργο του Χ. Φ. Λάβκραφτ και το επινοημένο πανάρχαιο και σατανικό βιβλίο, Necronomicon. Για την ακρίβεια, ο πίνακάς του, «Necronom IV» (1976), ήταν εκείνος που ενέπνευσε τον σεναριογράφο της ταινίας του Σκοτ, Νταν Ο’Μπάνον, και τον έκανε να προσλάβει τον Γκίγκερ για το design. Ο Γκίγκερ βραβεύτηκε, τελικά, από την Ακαδημία των Όσκαρ για τα Καλύτερα Ειδικά Εφέ (1980).
Διαβάστε τη συνέχεια στο ArtViews.gr