Ο μετρ των οικογενειακών δραμάτων, Asghar Farhadi, στην προτελευταία του ταινία πριν το «Hero», εστιάζει σε μια ακόμη γενεαολογική σύγχυση, χρωματίζοντας στους τόνους του μελοδράματος, πιθανότατα επηρεασμένος από τους ισπανόφωνους πρωταγωνιστές του. Το «Everybody Knows» («Todos lo saben») του 2018, ένας πολλά υποσχόμενος τίτλος που καλύπτει την μεγάλη οθόνη του 71ου Φεστιβάλ Καννών, παρατείνει την αγωνία για τα επακόλουθα μέχρι και το τέλος και βασανίζει το μυαλό των εθισμένων ψυχών στα θρίλερ μυστηρίου.
Όμως, ο Farhadi όπως είθισται δεν επικεντρώνεται επουδενί στην λύση του μυστηρίου ή στην εξέλιξη μιας πλοκής όπως θα μπορούσε να την φανταστεί κανείς που δεν είναι εξοικειωμένος με την φύση των έργων του. Όλοι το ξέρουν, ότι σημασία σε ένα ταξίδι έχει η διαδρομή και όχι ο προορισμός, ρητό που μοιάζει να ασπάζεται και με το παραπάνω ο ιρακινός σκηνοθέτης. Η διαδρομή των χαρακτήρων του έγκειται σε αλλεπάλληλα ξεψαχνίσματα του παρελθόντος, ενός παρελθόντος που ενυπάρχει στην ζωή τους και πολλές φορές αποτελεί «βραχνά» για την εξελιχτική τους πορεία, είτε πρόκειται για διαπροσωπικά θέματα είτε για μια οριστική «τελεία» που θα καθορίσει ολόκληρη την ιστορία τους και δη την ηθική.
Γράφει η Μαρία Δήμου
Η Laura (Penélope Cruz) μαζί με την έφηβη κόρη της και τον μικρό της γιο, επισκέπτεται έπειτα από πολύ καιρό το πατρικό της, ένα μικρό, γραφικό χωριό λίγο έξω από την πρωτεύουσα για τον γάμο της αδερφής της, της Ana. Η οικογένεια ετοιμάζεται για γλέντι αποτελούμενη από όλα τα στερεότυπα μιας τυπικής ματσωμένης πολυμελής οικογένεια ενός κοινού χωριού. Ύστερα από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, η Laura βλέπει ξανά τους ανθρώπους που άφησε πίσω της μετακομίζοντας με την δική της οικογένεια στο Buenos Aires αλλά και μια χαμένη της αγάπη από τα παλιά, ένα αίσθημα που με τον διακριτικό, γοητευτικό της τρόπο ακόμη συντηρεί.
Κάπου εδώ κάνει την εμφάνισή του ο Paco (Javier Bardem), η αποσπασματική σχέση της Laura από νεαρή ηλικία, που πλέον συγκατοικεί στο χωριό με τον νέο του δεσμό, την Bea. Όλα κυλούν ρόδινα για τους τρεις επισκέπτες, με την ηρωίδα να αναπολεί τα παιδικά της χρόνια, τον γιο της ως παιδί, καταχαρούμενο για την σπουδαία αυτή οικογενειακή γιορτή και την κόρη της, Irene να γνωρίζει τον νεαρό έρωτά της, όπως όλους εκείνους τους τυπικούς καλοκαιρινούς έρωτες στο χωριό, όπου ο καθένας στην λήξη της θερινής σεζόν θα πάρει τον δρόμο του γυρισμού και τα συναισθήματα για μια ακόμη φορά θα παραγκωνιστούν.
Διαβάστε τη συνέχεια στο ArtViews.gr